Hívás: +48 22 511 11 11
Írjon nekünk: streetcom@streetcom.hu

Fogyasztói ajánlású marketinggel foglalkozunk!

Több száz kampányt folytattunk le sok üzletágban!

16.05.2013

Bárki lehet egy szakértő, miben? … ajánlásban

Matylda Szymalska, a Streetcom vezérigazgatójának Gaga magazinnak adott interview-ja.
Min alapszik az úgy nevezett szóbeszéd marketing? A Streetcom az egyetlen olyan lengyel cég ami ezzel foglalkozik?
A vásárlói ajánlás marketing, szélesebb marketing területből ered, az úgy nevezett szóbeszéd-marketingből.
Streetcom az első ügynökség Európában, és egész biztosan a legnagyobb és legtapasztaltabb lengyel cég foglalkozik ami vásárlói ajánlás marketinggel foglalkozik.
Ügynökségünk legfontosabb előnye, hogy a Streetcomnak már több mint 250.000 fogyasztóból álló közössége van akik készek részt venni a különböző termékekhez kapcsolódó kampányainkban. Őszinte meggyőződéssel mondhatom, hogy nincs más olyan marketing ügynökség a lengyel piacon, ami rendelkezne egy ilyen nagy ellenőrzött közösséggel. Eddig már több száz kampányt szerveztünk különböző üzletágakban, és ügyfeleink között vannak a legnagyobb nemzetközi cégek, mint aNestlé és a Procter & Gamble.
Hogyan néz ki a Szakértői közösség? Kik ezek? Ezek valami rendkívüli emberek?
A Streetcom Szakértői Közösség fogyasztókat jelent. Bárki lesz a szakértő, és részt vehet azoknak a termékeknek a kampányaiban, amelyek a leginkább érdeklik. A kampányokhoz a ügyesen kiválasztjuk a legmegfelelőbb csoportot. Ezek lesznek az adott márka nagykövetei. Ingyenes terméket kapnak, tesztelésre, illetve termékmintákat ismerőseik számára. Később közlik velünk a halott véleményeket. Ez egy klasszikus “product seeding” kampány, amelyben teljesértékű termék kerül a fogyasztó kezébe.Egyre gyakrabban folytatjuk tevékenységünket az interneten is. A Streetcom közösség többsége nő, mivel általában, ők hozzák a legtöbb vásárlási döntést és ők a legaktívabbak, és szeretnek beszélgetni a termékekről. Az anyák nagyon aktív szerepet játszanak, lévén hogy nagyon aktívan számontartják, hogy a gyermekeiknek ellenőrzött termékeket kínáljanak, olyant amit más anyák már ajánlottak. Még az is előfordul, hogy nők ajánlják a férfiak számára készült termékeket. Ugyan ki tudna jobb tanácsot adniszeretett férfinak, például szagok kérdésben?Minden kampány más.
Min alapul a fogyasztói ajánlás marketing?
Az emberek ma keresik a legjobb termékeket keresik, és hallgatnak rokonaik, barátaik vagy mások véleményére. A reklámoknak már nem hiszünk. Azok biztosan nem sorsszerűek. A társadalom egyre tudatosabb és közben ajánlatok tömegeiből kell kiválasztani a legjobbat. És ez a mi működési elvünk alapgondolata – keresni, javasolni, hasonlítani és egymásnak kölcsönösen tanácsokat adni. Különben is, a legszívesebben azokkal kommunikálunk akiket ismerünk, és akikben bízunk, A Streetcom 2012 júniusában készített felmérésen a válaszadók 96%-a, legmegbízhatóbb véleménynek barátai véleményét tartotta. A válaszadók fele naponta eszmét cserél a vásárolt termékekkel kapcsolatban, és nem kevesebb, mint a nők 93%-a a vásárlás előtt a gyermeke számára vásárolt első kozmetikumok megvásárlása előtt kikérte ismerős anyák véleményét. Az emberek 94%-a úgy nyilatkozott, hogy az elmúlt hónapban is ajánlott vmilyen terméket ismerőseinek. Az ellenőrzött termékek ajánlása egyszerre a legrégebb és a legbiztosabb formája a népszerűsítésnek. Az emberek mindig kölcsönösen ajánlották egymásnak a jó szolgéltatásokat, helyeket, termékeket. Ma itt van az internet,a közösségi média, és mobil eszközök.Ezek megkönnyítik a kapcsolattartást, és az információk továbbításának gyorsaságát, de mi az, ami helyettesíthetné a szemtől-szembe beszélgetést? A jelenleg futnak kampányaink a valós világban és online, hiszen az emberek így kommunikálnak. Weboldalakat építünk. Minden eszközt összekötünk, a virtuális világot a valóssal, de továbbra is hús-vér emberekkel és barátaikkal van dolgunk, nem pedig névtelen “loginokkal”. Ez a mi egyediségünk és erőnk.
Milyen termékeket kapnak kipróbálásra a Streetcom Szakértő hölgyek?
Igazából, könnyebb lenne megkérdezni milyen termékeket nem ajánlanak? Az eddigi kampányok termékeigyorsan elhasználódófogyasztási cikkek voltak, mint például a kozmetikumok, tisztítószerek, pelenkák, játékok és gyermektáplálékok voltak, de nem voltak banki szolgáltatások, weboldalak elektronikus kütyük sőt még Háztartási készülékek és macskaeledel is.Úgy gondolom, hogy nincs olyan termék amit ne lehetne reklámozni, de minden alkalommal át kell gondolkodni kampányt. Szívesen szerzünk új tapasztalatokat, nem látunk korlátokat.
Hogyan kerülnek kiválasztásra a kampány résztvevői?
Megfelelő emberek kiválasztása a kampány egyik legfontosabb eleme. A Streetcom rendszerébe való regisztráció során kitöltött kérdőív képezi az alapot. Ezeknek köszönhetően ismerjük a Szakértők, demográfiai, szociológiai, érdeklődési és vásárlási preferenciáit. Természetesen minden adat jogilag védett és névtelenül kerül feldolgozásra. Mi különösen fontos számunkra, hogy az ajánlások megbízhatóak legyenek, ezért kell térítésmentesek legyenek, egész egyszerűen őszintének kell hogy legyenek. Az ajánlásért való fizetség tiltása az egyik legfontosabb etikai elv, amit WOMMA, a Szóbeszéd Marketing Nemzetközi Szövetsége – aminek a Streetcom Lengyelország is tagja – kidolgozott.

Visszatérés <